annons

måndag 11 mars 2013

Ännu en lappis klar!

Mina "gamla" färdigklippta lappar från ett planerat lapptäcke till en liten bebis som aldrig blev liten bebis :) Nu får de bli fina små japan-inspirerade filtar till andra bebisar!
 
Här en underbart fin lila färgskala! det är vändsytt med stickning runt. Långt ifrån symetrisk men jag gillar att de är så... Baksidan är ett härligt tjock ylleliknande tyg med fleece på baksidan så denna fodrade jag inte, det behövdes inte. :) Det mörklila tyget är samma som jag sytt omlottjacka till Flisan av och klänning till en vänninas dotter. ÄLSKAR det! Det är sååååååå mjukt! 
 
 
 
Japansk Vår - Cherry Purple

Det ljuslila är en retrostuv av lakan, det mörklila ett supermjukt härligt 50-talstyg, geishorna och det persikoblommiga tyget är från Stoff och Stil 2011

Jag kommer att lägga ut det till försäljning i Flisans Sloppy framöver för en liten slant som vanligt i förmån till min Overlocksmaskin!
 
Må så gott mina vänner i vårsolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons