annons

fredag 8 mars 2013

Glädjesömnad

Tänkte att min lilla flisa skulle ha en massa fina förklädes-klänningar tills när hon ska börja på dagis, lite för att hon ska vara fin men oxå för att det ska vara lätt för personalen att byta om hon blir kladdig/smutsig/blöt :)
 
Inser dock att dessa blir fin fina sommarklänningar att ha hemma oxå! Kan väl inte kalla dem nyskapande då de bygger på den enklaste av mönster och tusen andra har gjort det för mig men jag är verkligen kär! Dessutom har jag nu äntligen fått till ett bra mönster i stl 80. Försökte mig på att sy en i stl 110 men den blev inte alls bra. Så nu har jag bestämt mig. Denna kommer jag inte att sy större än max stl 92, den kommer alltså att finnas i stl 62 - 92.
 
 
Jag har sytt den med knytband [rosetter] innan men igår provade jag även knappar! Mina första knapphål, yiiiha!
 
Tyget är gamla påslakan dels från retrotyg-sida på facebook och från Röda Korsets Kupan.

Finaste kombon

 Älskar de små rosa pistillerna i blommorna
 

Knapparna är ärvda från mammas svärmor
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons