annons

onsdag 16 april 2014

Vilda tigrar till nyblivna syskon

Jag har efter en mycket lång ofrivillig paus [min overlock var ju som bekant kapad av butiken] från syrummet äntligen börjat sy igen. Varje dag! Jag är så ivrig att sy allt till alla men eftersom att min lillasyster fått en liten Ebbe så kände jag att jag ville prioritera ett litet set till henne och bebisen. Jag kunde heller inte motstå att sy en matchande klänning till storasyster.







Mönstret till klänningen är från boken Heilt speciellt och Jubel. Bodyn och byxorna är mina egna.
Det gula tigertyget är från Rosa huset [älskar den webb-butiken] Mudden är från stoff och stil. Både det beiga ribbade trikåtyget och spetsen är från farmor tygskåp och har nog mer än 50 år på nacken :)

Mycket nöjd. Jag gillar detaljer, nu hoppas jag bara att dem passar. Både smak och storleksmässigt.

 


3 kommentarer:

  1. Wow, vad fint! O härligt att du kan blanda med en massa gammalt material också :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta rara! ;) Jag föredrar nog återbruk om jag får välja men ibland tryter det i återvinningshögen, och man får klippa i fintygerna ;)

      Radera
  2. Älskar klänningen! vi kommer och hällsar på så kanske jag kan få lägga 3-4 beställingar. Puss

    SvaraRadera

Annons