annons

torsdag 24 januari 2013

Dregglisar

Snabbt, enkelt och buskul! Lite pilligt men resultatet är värt allt pill! De flesta tutorials visar ju att man ska sy med overlock-söm i ytterkanten och då går det säkert sjukt mycket snabbare men jag har ju som sagt ingen så det blev till att vändsy :) Vilket är sjukt roligt, lite pilligt. har även sett att de flesta använder mönstrad jersey till både bra och baksid men jag har inte så mycket jersey på lager [några få dyrbara] så jag har sytt mina med vävd bomull i fram och mjuk jersey i bak. Blir riktigt bra om du frågar mig! :)
 
Bomullstygerna är lakan och dukar från 50-60tal, en jersey kommer från tyggömmorna hos styv-farmor och en är köpt från Tygsamlarna på Facebook. Riktigt bra tyg-secondhand det där :)
 
Mönstret är egenknåpat! Skjutsan vad grym jag är!
 
Framsidan blir liksom puffig då fram och bakstycke är olika stora, bra då bebisen inte blir blöt. Det bildas liksom en luftficka emellan tyglagren :)

 Fina mjuka jerseytyger på undersidan [baksidan]
 
 Sitter som en smäck
 
Då det dregglas hejvilt här hemma med nya tänder blir det nog många fler dregglisar framöver
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons