annons

tisdag 1 januari 2013

När man blir riktigt nöjd

Jag sydde en tröja med raglan till minikusinen i julklapp. Samma mönster som min första tröja och den blev ännu bättre andra gången. Så pass bra att jag velat ha en själv till min bebis. Så det är ett av mina projekt nu. Tänkte ta samma tygkombo då den blev riktigt bra med bomullstyg på fram och baksida och trikå i armarna. Hann aldrig ta något kort på den färdiga tröjan [sydde den på julaftonsmorgon] men tog några då jag sydde den.
 

  
Jag tror att jag ändrar fickan lite dock. Hade en idé om en som är öppen från sidorna. Vet ej vad det kallas men typ såhär:
Ursäkta min gräsliga paint-bild men jag använder inte ritprogram särskillt ofta.
 
Halsen gjorde somså att jag veck bara in och sydde från räta till aviga i typ båtskurning. Då ärmarna var i trikå blev det lagom streachigt. Som sagt jag har inga bilder på den tyvärr men utan att verka självsäker är den nog det bästa jag sytt hittills. Nu återstår bara att se om jag och min gamla Bettan (Husqvarna Zig-zag) kan svänga ihop en likadan, lika fin.


4 kommentarer:

  1. Nu blir jag nyfiken på bild på den färdiga tröjan, ser fint ut på bilderna du har tagit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Ska nog be svägerskan ta ett kort på den till mig :D

      Radera
  2. Fin applikation på fickan! Jag har ännu inte tagit mig för att sy någon applikation

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! tack, tveka inte, det är hur kul som helst och möjligheterna är ooooändliga. Jag klippte ut äpplet från ett 60-talstyg. Ett tips är att sy med ett papper på basidan som man sedan river bort då blir dekorsömen mycket snyggare och bubblar sig inte :D

      Radera

Annons