annons

måndag 30 juni 2014

Färgglad helg

På fredagen fyllde jag år och firade med att sy en alldeles underbar liten vändbar jacka. Det rosa blommiga tyget kommer från en av farmors halvsydda klänningar. Ett nära 60 år gammalt ufo alltså. Jag fick skarva ärmarna men jag tycker inte att det gjorde något. Snarare tvärtom :) Fodret är supermjuk jersey från Stoff och stil. Kam-knapparna är ju så finurliga att de ser likadana ut från båda håll. Perfekt när plagget ska vara 100% vändbart! Mudden är från Röda Korsets Second handbutik Kupan.


På lördagen var vi på turné mina kläder och jag. American Car Meet i Åkersberga. Jag hjälpte även mamma att sälja ur farmor (Svärmors) garderob. En del av 50-tals-kläderna gick men i min lilla barnklädershörna var det stiltje. Vi skyller på det dåliga vädret och att vi stod bredvid en som sålde billiga massproducerade kläder. Ni vet sådär med tryck på som brukar vara populära på marknader.
Lite sårad blir man nog allt men det var flera som var framme och tittade och kände och berömde så jag får leva på det. Jag lägger ut dem i Flisans Sloppy sålänge, iallafall tills vi ska till Säter.


Söndagen hade jag längtat efter i veckor. En syjunta hos självaste Emma som driver Memba Design! Så himla kul! Dock hade jag min klantmaja glömt pedalen till min opal. Lite snopet men men jag fick låna en maskin av Emma. Jag hann inte sy klart jackan jag hade med mig då jag inte riktigt kunde maskinen men jag ska sy klart den ikväll när elbolaget behagar fixa klart kabelskåpet här ute. En smula frustrerande med tanke på de sjuuuukt fina tygerna jag fick med mig hem:

Jag vill typ handla allt hos Memba Design!
Så idag blir det sypaus och tid för plock och vikning av tvätt. Typ sysslor som inte kräver ström. Jag har bunkrat upp med kaffe i termos, sjunga får jag göra själv, ja ni vet... ström.

;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons