annons

måndag 6 oktober 2014

Sykramp och fler ungar att sy till

Jag har haft ett låååångt sy-uppehåll då jag inte ens klivit in i mitt syrum. Dock inte utan en stor skopa ångest. Jag älskar ju mitt syrum och min hobby men jag har liksom inte kommit mig för och en sväng var jag på vippen att sälja allt men min man [älskar honom mer än min hobby kan jag säga] sa tvärt NEJ. "Du säljer ingenting!" 

Två dagar senare stod det en Husqvarna Viking Huskylock s25 [min drömmaskin] i köket när jag kom hem. Sen dess har det blivit en liten body till lillebror som förväntas komma i februari. Kan vara så att mycket av min sykramp kommer sig av att jag mått gravid-pyton sen i slutet på maj men nu är vi i vecka 21 och jag mår nu behjälpligt ;)

Sjukt kul att få sy till en liten till men egentligen tycker jag nog att det allra roligast att sy till lilla Flisan. Hon passar liksom i allt. Hon ger mig synnerligen utlopp för min kreativitet.

Här är senaste:








Det är inte lätt att fotografera en tvååring som hellre vill att mamman fotograferar hennes gosekatter, dockor och ja alla andra leksakerna. Men ni får väl ett hum om hur plaggen ser ut. En ballongtunika i stuvbitar och ett återbrukat linne från min garderob och ett par UFO*-velourmjukisar som är i kortaste laget.

Flisan brukar annars bråka en del om kläder jag vill att fröken ska ha på sig men dessa godkände hon direkt så det får man väl se som positiv kritik.

Hepp!

*UFO = UniFinished Objekts

1 kommentar:

  1. Grattis till mini i magen! Roligt! Gillar tunikan, det är härligt med färg och mönsterkombinationer. Jag älskar att blanda färg och klä min lilla i tokiga kombinationer :-)

    SvaraRadera

Annons