annons

lördag 11 oktober 2014

Grönt ät skönt

Nu har jag åter igen gjort ett slag för vår planet. Istället för satt slänga en fin gammal jumper som tyvärr fått ett hål i stickningen samt saknade en knapp så klippte jag ut en tunika med trekvartsärm till  Flisan av den och sydde ihop. Behöll själva halsen för att den är så fin och undvika att behöva strula till det med den fina knäppningen i bak. Detta är ju egentligen en dam-tröja i typ stl 38 men den har hög hals så på Flisan blir denna typ lite båt-ringad i halsen. Så fin!

...tycker jag men lilla fröken vill INTE ha den på sig!

Jag har lagt ut den till salu på min Facebook-sida men om ingen köper den tänkte jag sätta mudd i ärmsluten och ge den ett nytt försök hos Flisan. Kanske sy ett par fräcka orangea tights till. ;)



Blomknappen har jag bara sytt på som dekor, på insidan satte jag en hyska tycker att det blev riktigt lyckat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons