annons

onsdag 29 oktober 2014

In my big pocket

Den var tänkt som en present men den blev för "rosa" eller egentligen lite för puttenuttig, vilket jag själv gillar men den som skulle få den delar vad jag tror inte samma smak. Så nu tänkte jag sy en till men tuffa till den lite, kombinera med rött istället kanske? Eller är det risk för att den blir för "julig" då?

Det här tyget, en halvtunn jersey från troligtvis 60-tal är så behagligt att sy i. Det gör precis om man vill! Jag har kombinerat den med mintgrön velour från stoff och stil. De har väldigt bra pris på sin velour och har ett löjligt stort utbud av färger.

Mudden [egentligen är det inte mudd men jag har använt det som mudd] är organisk och är också köpt på Stoff och Stil. Kvalitén på den är helt otrolig! Synd att det är en bit att åka dit men om jag tar mig en sväng till Kungens kurva ska jag definitivt köpa mer! Jag har den i mintgrön/petrol också. Älskar!

Mönstret är från "Heilt spesiell og Jubel" En norsk mönsterbok men lite annorlunda mönster till barnkläder. Denna var dock första jag sytt av denna modell och jag gillar den skarpt! Jag ska sy fler! Flisan provade den på dagis igår och hon gillade fickorna direkt ;)

Min kombimaskin HQ s25 har oxå fått jobba lite. Du min gud vilka sina sömmar den syr! Och jag har inte behövt pilla på inställningarna ett enda dugg! Den är lite knölig med vilket typ av tyg det är, krossad velour gillar den INTE, då blir det hoppstygn. Fast bara om man syr ihop trikå med krossad velour. Knepigt. Tur att jag typ egentligen avskyr det och bara använt det nu till en halloween-kostym. Jag vet inte ens om jag pallar sy klart den. Krossad velour är verkligen ett urshligt material.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons