annons

onsdag 22 oktober 2014

Jag kan, jag är inte rädd

Nu ska jag göra ett tappert försök att sy till mig själv! Jag ser alla fina toppar och kjolar som andra hobby-sömmerskor syr i glada färger och tänker att jag borde ge det en chans. Jag skulle verkligen behöva några mammatoppar och jag har fått tips om hur jag ska ändra grundmönster för att få till en "mage" på topparna. 

Såg en så himla fin omlottklänning också här om dagen som en blivande sy-toks-mamma sytt.

Jag sydde ett linne till min storasyster i våras som faktiskt blev riktigt lyckat men sen dess har jag inte sytt ett enda vuxenplagg och just det linnet var typ det första jag sydde till någon över 10 år. jag vet inte varför men det känns läskigt. Barn är så mycket enklare att sy till. Eller så är det bara en fix-idé hos mig.

Hur som helst så beställde jag denna goding till mig själv för att jag är så duktig och jobbar trots att jag kanske egentligen inte riktigt orkar med foglossning och sammandragningar. jag ska klara det. Jag ska jobba tills i januari. Jag ska bara sy några fina mammatoppar. Thihi ;)

Sy! Urban Collection by Jenny Hellström
Ryktet säger att det finns flera fina sköna plagg i denna mönsterbok av Jenny Hellström


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons