annons

söndag 18 maj 2014

Fint blir fult blir snyggt

Ibland ser man ett tyg och tänker: "Mjaaa jag vet inte....eller?" Man försöker liksom visualisera. Vad kan det blir, kan det bli nåt alls? Detta tyg var ett sånt tyg. Jag tycker om det men ändå inte. Det var sött när jag köpte det, fint i påsen hem men när det låg på klippbordet var det verkligen fult. På riktigt fult.

Jag klippte ut och började sy ändå med tankarna att jag kunde lägga ut den till försäljning om den inte faller mig i smaken. Trotsar rim och reson, jajjemen....

Nu är den klar och jag älskar den!! Den ska min dotter ha ;)

Jag har använt smock framtill då mönstret är ganska brett. Satte i knytband i sidorna att knyta med i bak så klänningen får lite form :)

Den blir perfekt till sommarens alla kalas!

*glädjeskutt*



1 kommentar:

Annons