annons

tisdag 27 maj 2014

Ute är inne

Vi har vattkoppor här hemma och solen skiner. Så¨när det prickiga barnet väl somnat gjorde jag slag i saken och flyttade ut hela syrummet ut under äppelträdet. Helt magiskt!


Vågade mig på att klippa i den lilla lilla bit av ett av fintygen jag har. Velade länge och väl om jag skulle våga mig på ett sprund med knyt i bak, annars brukar jag lägga det på sniskan i fram men det passade inte in i mönstret på tyget och i fram ville jag liksom behålla blomman hel så det skulle bli som en "synvillad" krage :)

Till slut tog jag mod till mig och klippte och det blev asbra enligt min mening! 
 

Tyget har jag fyndat i en av retrogrupperna på Facebook. Mudden som jag kantat med är från stoff och stil. Så lycklig jag blev när jag insåg att den gick exakt i ton med färgerna i tyget! Ibland har man bara flyt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons