annons

fredag 30 maj 2014

Mammas STORA Flisa

Jag har blivit invigd. Klivit steget in i det stora, läskiga, främmande. Vuxensömnad. Fick ett infall i går morse att sy ett linne till min storasyster. Jag hittade ett tyg för några veckor sedan som jag direkt beställde hem då det fullkomligen lyste min syster om det. När jag hämtade ut det kände jag mig tveksam då tyget inte kändes särskilt kul alls. Som vanligt.

Men:

Det händer något magiskt när saxen skär tyget, overlocken tuggar, binder om och svetsar ihop, kantbandet kommer på. Allt är som en tyst balett och för varje steg, varje moment när plagget växer fram och blir så mycket bättre, finare än jag sett framför mig i min vision då liksom skuttar det i mig av lycka.

Detta är anledningen till varför jag Ä L S K A R att sy!

















Älskar fåglarna! Och liljorna! Och fikonen och och...
 
Bad min man att fotografera mig med linnet på då jag är sämst på att ta spegel-bilder [jag var tvungen att testa det innan jag gav bort det så storleken var rätt] vet inte om bilden blev så mycket bättre men... ;)


Jag tror att hon blev glad! Å andra sidan tror jag att min syster skulle sätta på sig en sopsäck om det var jag som hade sytt den. 

;)

Dock planerar jag ett par haremsbyxor till henne då jag vet att hon gillar den modellen. Känns som ett lagom svårt projekt att utöka mina vuxen-plagg-kunskaper med.

Tyget kommer som vanligt från underbara Rosa Huset och mudden köpte jag på Röda korsets Kupan-butik nere i byn [ca 4kg för 50.-!!!!!!] 

Mönstret är helt freebasat, därav är jag hyfsat mallig med passformen. Jag kanske är en sömmerska trots allt!

Kram!



1 kommentar:

Annons